Poďme si objednať grafiku!

02.04.2013 10:01

Prv, než si u nejakého grafika objednáte určitý typ grafiky, odporúčam vám prečítať si tento článok. Snažila som sa ho písať v nielen mojom, ale aj v mene ostatných grafikov na Howrse a verím, že mnohí z nich so mnou budú súhlasiť.

 

  Grafika Vám príliš nejde, tá voľne stiahnuteľná sa Vám ktovieako nepáči a tak sa rozhodnete nejakého skúseného človiečika požiadať, či by Vám prezentáciu nespravil. Skôr, kým ale začnete písať svoje požiadavky, by ste sa mali pozrieť na autorove výtvory a preskúmať jeho štýl. Pokiaľ sa Vám páči a ste skalopevne presvedčení, že prezentácia vyhovie vašim nárokom, môžete sa pustiť do písania správy.

 Neviem, aké zásady majú ostatní grafici,no pre mňa je najdôležitejší štýl komunikácie "zákazníka", resp. formulovanie požiadavky. Pokiaľ napíšte správu typu Urob mi grafiku, verte mi, že v tom lepšom prípade sa na Vás grafik úplne vykašle. Za slušnú požiadavku považujem napríklad Ahoj, mohla/mohol by si mi, prosím , urobiť prezentáciu? Slová Ahoj a prosím som vyznačila preto, lebo mnohí z Vás na tieto dôležité slovíčka zabúdajú. Vaše nároky môžete napísať hneď do prvej požiadavky, napríklad takto: V prípade, že áno, by som si želal/a prezentáciu v štýle (s motívom) -----, s -- boxmi s nasledujucími nadpsimi: ---------.... V opačnom prípade môžete počkať na reakciu grafika a napísať ich až potom.

 Správny grafik by ku Vám mal byť milý a ústretový. Tvorba grafiky trvá každému inak. U mňa to sú spravidla 1-3 dni, no u ostatných grafikov to môže byť aj mesiac. Berte na to ohľad a nezaťažujte grafika otázkami ako Kedy to už bude?

  Či už sa Vám prezentácia bude páčiť alebo nie, určite sa grafikovi poďakujte a ako prejav ozajstnej vďaky mu darujte koníka alebo vec z čierneho trhu. Určite sa tomu poteší...